MEDIÇÃO DE TERRA

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MEDIÇÃO DE TERRAS

segunda-feira, 26 de outubro de 2020

Ball anuncia nova fábrica de latas de alumínio para bebidas na cidade de Frutal (MG)

 


Com a nova fábrica, a Ball continua investindo em novos mercados e suas comunidades

A Ball Corporation (NYSE: BLL), líder mundial em embalagens sustentáveis de alumínio, anuncia a construção de uma nova fábrica de latas para bebidas na cidade de Frutal, em Minas Gerais. A unidade, que contará com duas linhas com capacidade para produzir um portfólio de latas em formatos variados, abrirá no segundo semestre de 2021 e criará cerca de 100 empregos diretos na área de produção.

O investimento inicial de US$ 90 milhões em Frutal expandirá o footprint da Ball na América do Sul - cuja rede atualmente é formada por dez fábricas no Brasil, uma no Chile, uma na Argentina e uma no Paraguai, tornando a empresa líder no setor.

A Ball reforça ainda seu compromisso com a comunidade local e, desde o ano passado, já tem realizado ações na cidade, como a construção da biblioteca comunitária do projeto Cantos de Leitura na Escola Municipal Cândida Arantes, no bairro de Vila Esperança.  

Mercado de latas em expansão

A lata de alumínio é a embalagem mais sustentável da cadeia de bebidas.  Isso porque é 100% e infinitamente reciclável e, quando descartada corretamente, retorna às prateleiras em apenas 60 dias – um exemplo perfeito de economia circular. Para se ter uma noção, só no Brasil, seu índice de reciclagem chega a 97,3%. Em consequência da procura significativa do consumidor, o mercado brasileiro de latas de alumínio tem continuado a crescer.  Segundo informações da Abralatas, a cerveja em lata teve alta nas vendas e, em 2019, 55% das cervejas no Brasil passarem a ser envasadas na embalagem; no acumulado do ano de 2020, esse número cresceu para 70%. O Brasil é o terceiro maior produtor de latas de alumínio do mundo, com um volume anual de 29.6 bilhões de unidades (2019), atrás apenas dos EUA e da Europa.

 

Sobre a Ball Corporation

A Ball fornece soluções inovadoras e sustentáveis de embalagens de alumínio para clientes de bebidas, cuidados pessoais e produtos domésticos, bem como aeroespacial e outras tecnologias e serviços, principalmente para o governo dos EUA. A companhia e suas subsidiárias empregam 18.300 pessoas em todo o mundo e registraram vendas líquidas de US$ 11,5 bilhões em 2019.  Para mais informações, acesse www.ball.com e siga o Vá de Lata – movimento em prol da lata de alumínio, a embalagem mais amiga do meio ambiente – no  Instagram e no Facebook.

 

Forward-Looking Statements

This release contains "forward-looking" statements concerning future events and financial performance. Words such as "expects," "anticipates," "estimates," "believes," "targets," "likely," "positions" and similar expressions typically identify forward-looking statements, which are generally any statements other than statements of historical fact. Such statements are based on current expectations or views of the future and are subject to risks and uncertainties, which could cause actual results or events to differ materially from those expressed or implied. You should therefore not place undue reliance upon any forward-looking statements and any such statements should be read in conjunction with, and, qualified in their entirety by, the cautionary statements referenced below. The company undertakes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise. Key factors, risks and uncertainties that could cause actual outcomes and results to be different are summarized in filings with the Securities and Exchange Commission, including Exhibit 99 in our Form 10-K, which are available on our website and at www.sec.gov. Additional factors that might affect: a) our packaging segments include product capacity, supply, and demand constraints and fluctuations, including due to virus and disease outbreaks and responses thereto; availability/cost of raw materials, equipment, and logistics; competitive packaging, pricing and substitution; changes in climate and weather; footprint adjustments and other manufacturing changes, including the startup of new facilities and lines; failure to achieve synergies, productivity improvements or cost reductions; mandatory deposit or other restrictive packaging laws; customer and supplier consolidation; power and supply chain interruptions; potential delays and tariffs related to the U.K’s departure from the EU; changes in major customer or supplier contracts or a loss of a major customer or supplier; political instability and sanctions; currency controls; changes in foreign exchange or tax rates; and tariffs, trade actions, or other governmental actions, including business restrictions and shelter-in-place orders in any country or jurisdiction affecting goods produced by us or in our supply chain, including imported raw materials, such as those related to COVID-19 and those pursuant to Section 232 of the U.S. Trade Expansion Act of 1962 or Section 301 of Trade Act of 1974; b) our aerospace segment include funding, authorization, availability and returns of government and commercial contracts; and delays, extensions and technical uncertainties affecting segment contracts; c) the company as a whole include those listed plus: the extent to which sustainability-related opportunities arise and can be capitalized upon; changes in senior management, succession, and the ability to attract and retain skilled labor; regulatory action or issues including tax, environmental, health and workplace safety, including U.S. FDA and other actions or public concerns affecting products filled in our containers, or chemicals or substances used in raw materials or in the manufacturing process; technological developments and innovations; the ability to manage cyber threats and the success of information technology initiatives; litigation; strikes; disease; pandemic; labor cost changes; rates of return on assets of the Company's defined benefit retirement plans; pension changes; uncertainties surrounding geopolitical events and governmental policies both in the U.S. and in other countries, including policies, orders and actions related to COVID-19, the U.S. government elections, stimulus package(s), budget, sequestration and debt limit; reduced cash flow; interest rates affecting our debt; and successful or unsuccessful joint ventures, acquisitions and divestitures, and their effects on our operating results and business generally.

 




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